terça-feira, 16 de junho de 2020

Aula não presencial - Semana 05
Aula 03- Inglês

Hello dear students! How are you? Hoje trabalharemos com um texto retirado do livro de vocês. Como vocês sabem, os vestibulares e o ENEM cada vez mais estão usando interpretação de textos. Devido a isso, quando puderem, traduzam músicas ou textos na internet. Isso fará você compreender mais a língua. Traduzirei algumas palavras e expressões, mas sintam-se à vontade para consultar o google tradutor online e/ou seus próprios dicionários.

December 2, 2017. Hey, I am just (apenas) here(aqui) to tell (dizer) you about (sobre) how(como) nervous (nervosa)tests make (deixam) me. Today (hoje), I had (tive) a test and I was (estava) 1% off a pass (do que sou) due to (devido) how nervous I was. Whenever (Sempre que) I have a test, I panic (entro em pânico) and rush through it (faço apressadamente )which (que) causes me to fail (me faz falhar). Do you know (sabe) how (como) to be (ficar) calm and normal? Also (também), due to (devido ao) the fact that I’ve failed (que eu falhei) I have (tenho) to do (fazer) the test again (novamente). However (Entretanto), most (a maioria) of the people in my class(minha aula) have passed (passaram)the first time (na primeira). Do you think (acha) they will laugh (caçoar) at me (de mim)? I’m always (sempre) scared (medo) of getting laughed (de rirem de mim) at. Whenever it happens (acontece), I break down (fico arrasada). Georgia, 14 Dear (querida) Georgia, You described (descreveu) two different problems – your test anxiety (ansiedade) and your fear(medo) of being (de ser) laughed at (caçoada) by (por) your classmates (colegas). You have already (já) figured out(descobriu) that(que) your high (alto)level (nivel) on anxiety is interfering (está interferindo) with (com) your test performance. Now you need (precisa) to learn (aprender) how to control that anxiety so that your test scores (notas) actually (na verdade) reflect (refletem) your knowledge (conhecimento) and ability (capacidade) and are not being pulled down (e não te prejudiquem) by your rushing (pressa) through (nos) exams. Practice (Pratique) some (alguns) relaxing deep (profunda) breathing (respiração) exercises at home first (primeiro) and then (após) at school. You can even (até) do (fazer) deep breathing in the middle (no meio) of a test, which (o que) should (deveria) ease (confortar) your feelings (sentimentos) of anxiety. You can find (achar) examples of these exercises on the Internet. You might (pode) also study more than usual (mais do que o normal) so you will feel (sentir) more confident (mais segura) when (quando) you take (faz) tests. Ask (Peça) your parents or teachers for their suggestions (sugestões) about (sobre) staying (ficar) calm during tests. As for your concern (quanto a sua preocupação) about getting laughed (caçoada) at by other students, try (tente) to ignore (ignorar) their reactions. Remind (Lembre-se) yourself that everyone (todo mundo) is afraid of (tem medo) something (de algo) and that(que) other students are wrong (errados) to laugh (de caçoar) at you. 

Dr. M.  

1. True or False. (Verdadeiro ou falso de acordo com o texto). 

a. Georgia is a teenager (adolescente) who (que) has some (alguns) issues (problemas) with anxiety. ______ 
b. She wants (quer) to know (saber) how to maintain (manter) herself calm in test situations. _________ 
c. She always laughs at her own (próprios) bad (péssimas) performance in tests. ____ 
d. She never (nunca) worries (se preocupa) abour her classmates’ reactions. ______ 
e. She contacted Dr.M. because (porque) they are close (íntimos) friends. ______ 

2. Read the statements below and answer which of them are pieces of advice that Dr. M. Gives to Georgia? (Leia as afirmações abaixo e responda quais delas foram conselhos dado pelo Dr. M.

a. Control your anxiety. 
b. Study more (mais) than usual. 
c. Talk with your parents and teachers. 
d. Practice relaxing breathing exercises. 
e. Surf (Navegue) on the internet as much as (tanto quanto) you can. 
f. Find (Ache) what is interfering in your performance. 


Obs: As respostas devem ser postadas no google classroom. Se não conseguirem, mandem para esse email:jussara.dresch@edu.doisirmaos.rs.gov.br

Nenhum comentário:

Postar um comentário